مراحل تولید آسفالت

برای تولید انواع آسفالت(توپکا،بیندر و بلاکبیس) به چند نوع مصالح نیاز داریم که بصورت جداگانه در محل سیلوی سرد دپو می شود دانه بندی مصالح به همراه فیلر که توسط اپراتور اتاق فرمان با نسبت های مختلف بر روی نوار مادر قرار گرفته و از آنجا بداخل درایر (خشک کن) که در انتهای آن مشعل توربو قرار دارد خشک می شود.

پس از خشک شدن بصورت مجزا فیلر ومصاح هرکدام وارد الواتور(بالابر)و به سمت بالا حرکت کرده و فیلر توسط اگزوز فن (مکنده) بداخل اتاقک بک فیلتر کشیده شده و پس از خشک شدن توسط المنتها خشک شده بخار آب خارج شده و فیلر به بک فیلتر می چسبد بکفیلترها توسط ویبره تکانده شده ، فیلر وار د مارپیچ شده که از آنجا وارد الواتور می شود مصالح الواتورها پس از سرند شدن (جداسازی) توسط الکها با سایز 25و19و12و6 در سیلوی گرم با ظرفیت 18 تا 20 تن ذخیره می شود.

مصالح اضافی بصورت overfloow در بیرون ریخته می شود اپراتور اتاق فرمان هر کدام از مصالح با نسبت های متفاوت و با وزن مشخص جهت تولید انواع آسفالت (توپکا، بیندر و بلکبیس) با هم ترکیب کرده و توسط شیر برقی هایی که قیر را بصورت دوش بررئی مصالح می پاشند توسط همزن میکس می کند قیر با درجه حرارت 150تا 160درجه سانتیگراد و مصالح با درجه حرارت 180تا 200 درجه با هم ترکیب شده و به همراه مقادیری فیلر آسفالت مناسب راد ر اختیار ما قرار می دهد.

آسفالت تولید شده در سیلوهای تعلیه بظرفیت 18 تا 20 تن جهت بارگیری ذخیره می شود. قیر پس از حمل از پالایشگاه توسط تانکر داخل فلاکس ها به ظرفیت هرکدام 45تن به تعداد 6عدد که توسط روغن نسوز الیتر گرم و توسط پمپ بسمت شیر برقی ها پمپاژ می شود. تمام این مراحل توسط اپراتور کارخانه آسفالت به طور اتوماتیک کنترل و راه اندازی می شود.